سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

روش خنک کننده مناسب برای ماهی مناسب

همانطور که انواع ماهی ها دارای ویژگی های طعمی و کاربردهای متفاوتی هستند، روش های خنک سازی نیز بسته به نوع ماهی متفاوت است. ماهی های کوچک، متوسط و بزرگ دارای کیفیت های متفاوتی هستند که بر نحوه نگهداری و خنک شدن آنها تأثیر می گذارد.

روش های خنک کردن ماهی های کوچک


بسیاری از مردم ماهی های کوچک را بی اهمیت یا حتی حقیر می دانند. با این حال، کسانی که در صنعت ماهیگیری هستند می دانند که این نوع ماهی ها چقدر ارزشمند هستند. ساردین ها معمولاً به عنوان یک نوع کوچک شناخته می شوند، اما بسیاری از گونه های دیگر نیز وجود دارند که برای چندین مورد استفاده می شوند. در سرتاسر جهان، ماهی‌های کوچک به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می‌شوند، به‌ویژه زمانی که به درستی تهیه شوند که ممکن است شامل کباب کردن، کنسرو کردن، نمک زدن، دود کردن یا ترشی باشد. ماهی های کوچک همچنین زمانی که برای روغن ماهی، طعمه ماهی یا پودر ماهی استفاده می شوند سودآور هستند.
  
وقتی نوبت به خنک کردن ماهی‌های کوچک می‌رسد، فرآیند کاملاً متفاوت از ماهی‌های بزرگتر است. آنها به راحتی خراب می شوند زیرا اندازه کوچکتر آنها باعث ایجاد لایه های حفاظتی کمتری می شود. خبر خوب این است که اندازه کوچک آنها باعث می شود سریعتر خنک شوند و خنک بمانند. توصیه می کنیم که ماهی را در یک خنک کننده عایق بندی شده خنک کنید و از ترکیبی از آب دریا و یخ برای خنک کردن موثر ماهی استفاده کنید.
روش های خنک کننده ماهی متوسط

ماهی متوسط به انواع گونه‌های ماهی اطلاق می‌شود و اکثر آنها به دلیل استفاده در آشپزی خود شناخته شده هستند. ماهی های متوسط شامل ماهی کاد، تیلاپیا، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و کپور هستند و به دلیل پیامدهای اقتصادی آنها برای معیشت ماهیگیران تجاری بسیار مهم هستند. به دلیل اندازه آنها، احتمال فاسد شدن آنها در مقایسه با ماهی های کوچک کمتر است و نسبت به گونه های بزرگتر خنک تر می مانند. با این حال، تعدادی از ملاحظات وجود دارد که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد نوع روش خنک کننده استفاده شود.
 موقعیت های مختلف سیستم های متفاوتی را می طلبد. در نظر بگیرید که سفر چقدر طول خواهد کشید و بر اساس میزان ماهی صید شده چقدر فضای بار مورد نیاز است. نوع ماهی نیز تعیین کننده نوع یخ مورد استفاده است. یخ باید به شکل لجن یا پوسته پوسته باشد تا بتواند با کل سطح ماهی تماس بگیرد و آب سرد دریا نیز یک روش خنک کننده راحت و موثر در هنگام بیرون آمدن از آب است.
روش های خنک سازی ماهی های بزرگ

ماهی های بزرگ مانند مارلین، تن، هالیبوت، کاد و ماهی ماهی برای صنعت ماهیگیری بسیار مهم هستند. آنها بسیار ارزشمند هستند زیرا می توان از آنها برای موارد مختلف استفاده کرد. آنها را می توان به برش های مختلف مانند استیک یا فیله برش داد و سپس به رستوران ها یا مصرف کنندگان فروخت. محصولات جانبی آنها مانند روغن ماهی نیز ارزشمند است. به همین دلیل بسیار مهم است که آنها را به درستی خنک و نگهداری کنید تا خراب نشوند. ماهی های بزرگ در مقایسه با ماهی های کوچکتر ملاحظات خنک کنندگی خاصی دارند. به دلیل اندازه آنها، خنک شدن آنها تا دمای مناسب زمان زیادی طول می کشد. با این حال، هنگامی که آنها سرد می شوند، در آن دما باقی می مانند.

بر خلاف گونه‌های کوچک‌تر ماهی،  توصیه می‌کنیم که ابتدا ماهی‌های بزرگ را تخلیه کنید تا به درستی خنک شوند. این نه تنها قسمت های اضافی و غیر ضروری ماهی را از بین می برد، بلکه فرصتی اضافی برای خنک شدن نیز ایجاد می کند. یخ را می توان در داخل شکم و همچنین در قسمت بیرونی گوشت قرار داد تا خنک شدن یکنواخت بیشتری وجود داشته باشد. یخی که استفاده می شود باید یخ پوسته پوسته باشد، زیرا نشان داده شده است که این یخ سریعترین خنک شدن را دارد. برای حفظ ایمن این گونه های بزرگ ماهی ها باید از آب دریای سرد نیز استفاده شود.
روش های خنک کردن میگو

میگو یکی دیگر از انواع بسیار محبوب غذاهای دریایی است و چالش های خنک کننده خود را ارائه می دهد. از آنجایی که فرآیند فساد به محض کشته شدن آنها آغاز می شود، فرآیند نگهداری باید بلافاصله شروع شود. میگوها معمولاً فوراً منجمد می شوند زیرا زمان نگهداری آنها را افزایش می دهد و معمولاً منجر به محصول با کیفیت بالاتر می شود. انجماد را می توان از طریق انجماد صفحه، انجماد با انفجار هوا یا غوطه وری در آب نمک به دست آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد