سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

بهترین خنک کننده و ذخیره سازی برای ماهی های کوچک

به دلیل نام آنها، بسیاری از افراد خارج از صنعت ماهیگیری ممکن است تصور کنند که ماهی‌های کوچک دقیقاً همین هستند: «ماهی‌های کوچک» که تقریباً ارزش آن را ندارند. به هر حال در گفتار معمول روزانه مردم اغلب به معاملات خوب به عنوان «ماهی‌های کوچک» اشاره می‌کنند. ماهی‌های بزرگ»، در حالی که «ماهی‌های کوچک» سودآور نیستند. با این حال، واقعیت این است که در صنعت ماهیگیری، ماهی های کوچک مانند ساردین و ماهی های هم اندازه در واقع بسیار مهم و سودآور هستند.  
کاربردها و نقش ماهی های کوچک

اصطلاح ساردین معمولاً برای ماهی های تجاری کوچک به کار می رود. با این حال، این اصطلاح نادرست است و فقط برای اشاره به ماهی‌های خانواده clupeidae استفاده می‌شود. ممکن است به انواع گونه های ماهی کوچک اشاره داشته باشد. اصطلاح "pilchard" نیز معمولاً به ویژه در انگلستان و اروپا استفاده می شود. صرف نظر از نامی که به آنها داده شده است، به اصطلاح ماهی های کوچک اهداف مهمی از جمله:

  •      کنسرو کردن
  •      اسید شویی
  •      کباب کردن
  •      سیگار کشیدن
  •      خشک کردن
  •      نمک زدن
  •      طعمه ماهی
  •      وعده ماهی
  •      روغن ماهی


آنها بسیار مغذی در نظر گرفته می شوند و وقتی به درستی آماده شوند نیز بسیار خوشمزه هستند. پودر ماهی ممکن است برای غذای حیوانات خانگی یا حیوانات استفاده شود. در همین حال، روغن تولید شده از این ماهی های کوچک نیز ممکن است برای اهداف مختلف غیر مرتبط با مصرف استفاده شود. روغن ماهی معمولاً در ساخت لاک، رنگ و مشمع کف اتاق استفاده می شود.
ملاحظات ویژه برای خنک کردن ماهی های کوچک

درک اینکه چگونه ماهی های کوچک با همتایان متوسط یا بزرگ خود متفاوت هستند، مهم است. یک چیز به دلیل افزایش سطح و وزن و اندازه کوچکتر آنها بیشتر در معرض خراب شدن هستند. این به این دلیل است که گوشت آنها به سطح نزدیکتر است و لایه های عایق کمتری از آن در برابر دمای گرمتر محافظت می کند. این امر باعث می‌شود خنک‌سازی و نگهداری مناسب ماهی‌های کوچک برای جلوگیری از تلفات ناشی از فساد بسیار مهم باشد.

با این حال، از طرف دیگر، این واقعیت است که ماهی‌های کوچک به دلیل کوچک بودن و جرم کمتری، سریع‌تر خنک می‌شوند. همچنین یکنواخت تر خنک می شوند. ماهی‌های بزرگ‌تر ممکن است شیب خنک‌کننده‌ای را تجربه کنند و قسمت‌هایی از ماهی که در معرض یخ قرار دارند خنک‌تر از قسمت‌های دورتر از یخ باشند. در مقابل، یک ماهی کوچک و پر بسته احتمالاً از طریق و از طریق آن خنک می شود.
برنامه ریزی از قبل برای بهترین نتایج

مانند تمام انواع سفرهای ماهیگیری و فعالیت های تجاری، عاقلانه است که از قبل برای بهترین نتایج برنامه ریزی کنید. یک خنک کننده با عایق بندی خوب در حفظ هوای خنک به داخل و هوای گرم در خارج کارآمدتر است و به طور بالقوه اجازه می دهد سفر با یخ کمتری با موفقیت انجام شود. این همچنین مقدار فضای ذخیره‌سازی ماهی را به جای یخ افزایش می‌دهد.

با این حال، آوردن یخ کافی برای خنک نگه داشتن ماهی در طول سفر بسیار مهم است. برای انجام این کار باید عواملی مانند دمای محیط آب – و در نتیجه ماهی – محل صید ماهی را در نظر گرفت. همچنین مهم است که در نظر بگیرید که کشتی چه مدت به دریا خواهد رفت و چقدر سریع می تواند راه خود را به ساحل باز کند.
خنک شدن با یخ و آب سرد دریا

اکثر عملیات ماهیگیری صنعتی از یخ، آب دریای سرد یا ترکیبی از این دو استفاده می کنند. آب دریای سرد موثر است زیرا فراوان و مقرون به صرفه است و برای خنک شدن بهتر به طور کامل در ماهی نفوذ می کند. یخ به دلایل مختلفی از جمله تطبیق پذیری، طبیعت کم هزینه، حفظ رطوبت، راحتی، ایمنی و موارد دیگر بسیار موثر است. با این حال، برای اینکه یخ موثرتر باشد، باید بتواند به طور کامل ماهی را احاطه کند و بنابراین باید به قطعات کوچک یا تکه‌های خرد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد