سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

بهترین خنک کننده و ذخیره سازی برای ماهی های بزرگ

ماهی های بزرگ نقش اقتصادی بسیار مهمی را ایفا می کنند و بخش عمده ای از صنعت ماهیگیری تجاری به صید آنها اختصاص دارد. بر اساس هر ماهی، ماهی های بزرگ نیز ارزش بسیار بالاتری نسبت به ماهی های کوچک یا متوسط دارند و بنابراین سرمایه گذاری بسیار مهم تری را نشان می دهند. بسیار مهم است که آنها را به درستی خنک کنید و بعد از صید نگهداری کنید تا بعداً بتوان آنها را به قیمت کامل فروخت و با خیال راحت مصرف کرد. بیایید نگاهی به برخی از ماهی های بزرگ معمولی، ملاحظات ویژه هنگام خنک کردن و نگهداری ماهی های بزرگ، و بهترین روش ها و شیوه ها بیندازیم.  
انواع ماهی های بزرگ و نقش آنها
اصطلاح "ماهی بزرگ" نسبتاً ذهنی است زیرا ممکن است برای ماهیگیران مختلف معنای متفاوتی داشته باشد و ممکن است بین گونه های بزرگ و متوسط فاصله مشخصی وجود نداشته باشد. با این حال، در بیشتر موارد، بسیاری از گونه های تن و مارلین به عنوان ماهی های بزرگ در نظر گرفته می شوند، همراه با ماهی های قابل توجه دیگری مانند ماهی ماهی، هالیبوت، و ماهی کاد.
ماهی های بزرگ تا حدی بسیار محبوب هستند زیرا می توان فیله های بزرگ گوشت را از آنها برداشت و استیک های ایده آلی تهیه کرد. قطعات کوچکتر گوشت نیز ممکن است برای انواع غذاها استفاده شود و حتی محصولات جانبی ماهی مانند روغن ممکن است ارزش تولید کنند. به این ترتیب ماهی های بزرگ برای اقتصاد شهرهای ساحلی در سراسر جهان مهم هستند.
ملاحظات ویژه برای خنک کردن ماهی های بزرگ
برای درک بهترین روش خنک کردن ماهی های بزرگ، لازم است روش هایی را که ماهی های بزرگ با همتایان کوچک یا متوسط خود متفاوت هستند، درک کنید. اول اینکه ماهی های بزرگ بدن بسیار ضخیمی دارند و گوشت آنها اغلب در زیر لایه های چربی عایق قرار دارد. این افزایش ضخامت و عایق منجر به زمان خنک شدن بسیار کندتر نسبت به ماهی های کوچک یا متوسط می شود. بنابراین برای ماهیگیران مهم است که سریع و کارآمد عمل کنند تا بلافاصله پس از صید ماهی، فرآیند خنک سازی را آغاز کنند.
در حالی که ضخامت و عایق بودن یک نقطه ضعف برای خنک سازی سریع است، حفظ ماهی های بزرگ مزیت قابل توجهی نسبت به حفظ گونه های کوچکتر دارد: مساحت سطح. ماهی های بزرگ نسبت به وزنشان سطح بسیار کمتری نسبت به ماهی های کوچکتر دارند. وقتی در نظر بگیریم که ماهی‌های کوچک تقریباً تمام گوشت آن‌ها درست زیر سطح است، درک این موضوع آسان است. در حالی که برای ماهی های بزرگ بیشتر گوشت عمیق تر و دورتر از سطح پوست است. دلیل اهمیت این موضوع این است که مناطق سطحی آسیب پذیرترین مناطق در برابر فساد هستند، بنابراین ماهی بزرگ مزیتی برای نگهداری دارد.

مزیت دیگر خنک سازی ماهی های بزرگ این است که همانطور که طبیعت بزرگتر و ضخیم تر آنها روند خنک شدن را کند می کند، روند گرم کردن مجدد را نیز کند می کند. بنابراین ماهی های بزرگ پس از رسیدن به سطوح مناسب، برای مدت طولانی تری در دمای پایین باقی می مانند. اما نکته منفی این واقعیت است که از آنجایی که ماهی‌های بزرگ بسیار بزرگ هستند، در برخی از قسمت‌های ماهی سردتر یا گرم‌تر از سایر قسمت‌ها، خطر شیب دما نیز بیشتر است. در مقابل، ماهی های کوچک معمولاً به طور یکنواخت از طریق و از طریق خنک می شوند.
آماده سازی ماهی بزرگ برای خنک سازی و نگهداری
ملاحظات ذکر شده در بالا به این معنی است که سرد کردن ماهی های بزرگ به اندازه کافی با قرار دادن یخ روی سطح بیرونی آنها بسیار دشوارتر است. در عوض توصیه می شود قبل از قرار دادن آنها در بدنه و یخ زدن آنها، ابتدا ماهی های بزرگ را روده کنید. این البته جرم نامطلوبی را که نیازی به خنک شدن ندارد، از بین می برد، اما به طور قابل توجهی نقطه دسترسی اصلی دیگری برای یخ یا آب سرد دریا ایجاد می کند. هنگامی که ماهی ها روده می شوند، شکم آنها می تواند مستقیماً با یخ پر شود، بنابراین از سطح داخلی و خارجی آنها خنک می شود.
خنک شدن با یخ فلیک و آب سرد دریا
داده‌های تحقیقاتی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) نشان می‌دهد که تنها دو نوع روش خنک‌کننده معمولی برای خنک کردن سریع ماهی‌های بزرگ در بازه زمانی مورد نیاز برای نگهداری ایمن مؤثر هستند: 

آب دریای سرد (CSW) و یخ پوسته‌دار. . به این ترتیب این دو روش باید در کشتی های تجاری استفاده شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد