سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

مزایا و معایب یخ پولکی برای خنک کردن ماهی

هر کسی در صنعت حمل و نقل ماهی می داند که باید آن را خنک نگه دارید. در غیر این صورت شما در معرض خطر فروش محصولات بد به مشتریان خود هستید. فساد به محض مرگ ماهی شروع می شود، بنابراین مهم است که مراقب باشید تا ماهی را تا حد امکان تازه و خنک نگه دارید. هنگامی که آنها شروع به خراب شدن کردند، فساد قابل جبران نیست.

هنگامی که در حال بررسی بهترین روش برای خنک نگه داشتن ماهی هستید، باید چند گزینه را در نظر بگیرید. انواع مختلفی از یخ وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید - یخ بلوکی، یخ لجن یا یخ پوسته پوسته - یا حتی آب سرد دریا. با این حال، این مقاله قصد دارد به شما کمک کند تا دقیقاً بفهمید یخ پوسته‌دار چیست، و سپس بر روی مزایا و معایب یخ پوسته‌ای تمرکز کنید. حتما سری ما را در مورد مزایا و معایب سایر انواع یخ بررسی کنید.  

فلیک یخ چیست؟

یخ پولکی که گاهی اوقات به آن یخ فلس نیز می گویند، تکه های یخی بزرگ، مسطح و نازک است. معمولاً در یک درام تشکیل می شود. با انجماد تماسی یک فیلم آب در سطح داخلی یا خارجی درام ساخته می شود. یخ زیر سرد می شود، به طوری که بسیار شکننده می شود. هنگامی که یخ ترک خورده است به دلیل نیروی جاذبه به داخل یخ ذخیره می شود.

یخ پولکی باید در فریزرهای زیر انجماد نگهداری شود تا تازه بماند و برای حمل و نقل ماهی قابل استفاده باشد. یخ پولکی معمولاً برای خنک کردن ماهی و سایر محصولات غذایی استفاده می شود. با این حال در مجموعه ای از صنایع دیگر که به سیستم های خنک کننده موثر نیاز دارند، مانند صنعت بتن نیز استفاده می شود. هنگام حمل و نقل ماهی می توان آن را در دمای بالاتر از انجماد برای مدت زمان متوسطی بدون مشکل نگهداری کرد.

مزایای یخ پولکی

درست مانند سایر انواع یخ، استفاده از یخ پولکی برای حمل و نقل ماهی مزایایی دارد. درک این مزایا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که آیا یخ پولکی همان یخی است که برای خنک و تازه نگه داشتن ماهی خود به آن نیاز دارید.

     استفاده آسان – در مقایسه با یخ خرد شده، استفاده از یخ پولکی آسان است زیرا نیازی به خرد کردن آن ندارد.
     به طور موثر در اطراف ماهی قرار می گیرد - یخ پولکی همچنین می تواند به خوبی در اطراف ماهی بسته بندی شود، که آن را به یک عامل خنک کننده بسیار کارآمد تبدیل می کند.
     حفظ رطوبت – با ذوب شدن یخ های پوسته ای، ماهی را مرطوب می کند که به کاهش وزن کمک می کند. ذوب اولیه همچنین یک پوست نازک را تشکیل می دهد که به کند شدن ذوب یخ باقی مانده کمک می کند.
     ایمنی - یخی که از منابع تمیز ساخته شده است، باکتری یا مواد افزودنی را وارد نمی کند که سایر روش های تبرید ممکن است معرفی کنند.
     راحتی - یخ فلیک به راحتی تولید، ذخیره و حمل می شود.
     بدون تجهیزات اضافی – بر خلاف یخ خرد شده، برای استفاده از یخ پوسته ای نیازی به تجهیزات اضافی ندارید. این به نوبه خود به صرفه جویی در فضای ارزشمند در کشتی ها کمک می کند.
     مساحت سطح بیشتر – یخ فلیک مساحت سطح بیشتری نسبت به انواع دیگر یخ دارد. این به آن اجازه می دهد تا سریعتر از سایر یخ ها خنک شود.
یخ پولکی می تواند در حمل و نقل ماهی بسیار مفید باشد. ممکن است فقط یخی باشد که کسب و کار شما به آن نیاز دارد.

مضرات یخ پولکی

در حالی که استفاده از یخ پولکی برای خنک کردن ماهی مزایای زیادی دارد، چند معایب نیز وجود دارد که باید در مورد آنها صحبت کرد.
     سطح بیشتر - در حالی که مساحت سطح به دلیل افزایش پتانسیل خنک کنندگی آن یک مزیت است، اما یک نقطه ضعف نیز محسوب می شود زیرا احتمال ذوب شدن آن بیشتر است.
     راندمان فضایی – یخ پوسته‌دار نسبت به یخ خرد شده یا لجن‌دار فضای بیشتری را اشغال می‌کند و نسبت به یخ جامد، فضای بیشتری را به صورت پوند به پوند اشغال می‌کند.
     به ظرفیت زیادی نیاز دارد - از آنجایی که فضای بیشتری را اشغال می کند، برای انجام همان مقدار خنک کننده به ظرفیت بیشتری نیاز است.
     کیک کردن احتمالی در کناره ها یا پایین - یکی از معایب استفاده از یخ پولکی این است که می تواند باعث ایجاد کیک در کناره ها و پایین محل حمل و نقل شود.

دانستن مزایا و معایب عوامل مختلف خنک کننده ماهی به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی برای نیازهای کسب و کار شما مناسب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد