سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

مزایا و معایب استفاده از بلوک یخ برای خنک کردن ماهی

در مقاله‌ای گذشته، مزایای استفاده از یخ برای خنک کردن ماهی را مورد بحث قرار دادیم. ما همچنین نحوه محاسبه مقدار یخ مورد نیاز برای خنک کردن ماهی را مورد بحث قرار داده ایم. این به طور طبیعی به این موضوع منتهی می شود که بهترین نوع یخ برای خنک کردن ماهی است. هر نوع متداول مختلف یخ طبیعتاً دارای مزایا و معایب خاص خود است. در مقاله امروز اجازه دهید نگاهی به مزایا و معایب استفاده از یکی از محبوب ترین انواع یخ برای خنک کردن ماهی بیاندازیم: یخ بلوکی.  
یخ بلوک معمولاً باید خرد شود

قبل از اینکه بیشتر به بحث در مورد مزایا و معایب استفاده از بلوک یخ برای خنک کردن ماهی بپردازیم، مهم است که درک کنیم که یخ بلوک برای اینکه اصلاً مؤثر باشد باید خرد شود. اگر به صورت بلوک باقی بماند، یخ تنها می‌تواند سطح ماهی را که مستقیماً روی آن قرار گرفته است خنک کند، که برای جلوگیری از فساد کافی نیست. بنابراین آنچه ما در این مقاله در نظر می گیریم، مزایا و معایب خرید و حمل یخ بلوکی، خرد کردن آن، و استفاده از آن برای خنک کردن ماهی به جای شروع ساده با یخ در شکل کوچکتر است.
مزایای بلوک یخ

با خواندن پاراگراف قبلی در مورد لزوم خرد کردن یخ قبل از تلاش برای استفاده از آن برای خنک کردن ماهی، بسیاری از خوانندگان ممکن است تعجب کنند که چرا خدمه ماهیگیری اصلاً با یخ بلوک زحمت می کشند. چرا فقط با یخ خرد شده شروع نکنید و از دردسر نجات ندهید؟ در واقع چندین مزیت عالی برای استفاده از بلوک یخ وجود دارد که مسلماً آن را به محبوب ترین نوع یخ مورد استفاده برای سفرهای ماهیگیری تبدیل می کند. موارد زیر را در نظر بگیرید:

کارایی فضایی - یکی از مزایای اصلی بلوک یخ این است که کارآمدترین شکل یخ در فضا است، به این معنی که برای یک منطقه ذخیره سازی معین یخ بلوک بیشتری نسبت به هر نوع یخ دیگری در هر پوند می تواند جای بگیرد. این به تنهایی برای ماهیگیران سراسر جهان بسیار سودمند است، به ویژه آنهایی که در کشتی های کوچکتر کار می کنند که در آن فضا پریمیوم است.

به راحتی در دسترس است - یکی دیگر از دلایل ساده ای که چرا بلوک یخ بسیار محبوب است این است که بسیار آسان در دسترس است. بسیاری از مشاغل تجاری فروش یخ نه تنها خدمه ماهیگیری بلکه رستوران ها، بارها و سایر مشتریان تجاری و صنعتی را نیز تامین می کنند. در دسترس بودن گسترده بلوک یخ نیز به اطمینان از مقرون به صرفه ماندن آن کمک می کند.

به آرامی ذوب می شود - یخ بلوکی همچنین این مزیت را دارد که کندترین نوع یخ ذوب می شود. این به این دلیل است که کمتر از سطح آن در معرض هوای گرم قرار می گیرد. این به آن اجازه می دهد تا بسیار طولانی تر از سایر انواع یخ دوام بیاورد و آن را به یک انتخاب عالی برای سفرهای طولانی تر تبدیل می کند.

حاوی آب کمتری است - در هر سطح از حجم بلوک یخ نیز حاوی آب کمتری نسبت به سایر انواع یخ است. بار دیگر به این دلیل است که سطح کمتری در معرض گرما قرار می گیرد و در نتیجه ذوب کمتری وجود دارد. این نه تنها ماندگاری یخ بلوک را تضمین می کند، بلکه تضمین می کند که حداکثر پتانسیل خنک کنندگی ماهی را دارد. یک بار دیگر این نیز به طور مثبت بر اقتصاد بلوک یخ تأثیر می گذارد، زیرا ماهیگیرانی که یخ بلوکی را - با آب مایع کمتری خریداری می کنند - پتانسیل خنک کنندگی بهتری دارند و بنابراین ارزش پول خود را بهتر می کنند.
معایب بلوک یخ

در حالی که یخ بلوک دارای مزایای بسیار زیادی است، معایب بسیار مهمی نیز وجود دارد، به ویژه از نظر نیاز به خرد کردن و سهولت استفاده. این معایب یا باید با له کردن دقیق و کامل برطرف شود یا اینکه خدمه ماهیگیری ممکن است بخواهند شکل دیگری از یخ را برای محافظت از ماهی خود در نظر بگیرند.

کار فشرده برای خرد کردن - یخی که به صورت دستی توسط یک فرد خرد می شود، نسبتاً کار فشرده است. اغلب یخ با یک یخ‌گیر یا چکش خرد می‌شود و بنابراین به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز دارد. خطر تصادف یا جراحت نیز وجود دارد. کل فرآیند حداقل به برنامه ریزی و آماده سازی بیشتر از آنچه برای اکثر انواع یخ لازم است نیاز دارد، زیرا یخ بلوک اساساً تا زمانی که شکسته نشود برای خنک کردن ماهی بی فایده خواهد بود.

ممکن است به تجهیزات سنگ شکن اضافی نیاز داشته باشد - بسیاری از خدمه ماهیگیری با استفاده از تجهیزات مکانیکی خرد کردن و آسیاب، جنبه کار فشرده خرد کردن یخ بلوک را حذف می کنند. این همچنین مزیت مثبتی دارد که تضمین می کند یخ کاملاً خرد شده است. با این حال، این روش بدیهی است که نیاز به استفاده از تجهیزات اضافی دارد که فضای داخل کشتی را اشغال می کند و هزینه خرید و نگهداری آن هزینه می شود.

تکه های بزرگ ممکن است به ماهی آسیب برساند - اگر یخ به درستی له نشود، این خطر وجود دارد که تکه های بزرگ و دندانه دار به ماهی آسیب برساند. این می تواند خطر فساد را تشدید کند، بر کیفیت گوشت تأثیر منفی بگذارد و ماهی را برای خریداران بالقوه کمتر جذاب کند.

خرد کردن ناکافی ممکن است منجر به خنک‌سازی ناکافی شود - علاوه بر خطر فیزیکی آسیب ناشی از تکه‌های بزرگ یخ، اگر یخ بلوک کاملاً له نشود ممکن است نتواند خنک‌کننده کافی ایجاد کند. قطعات بزرگتر به طور موثری اطراف ماهی را احاطه نمی کنند و به راحتی وارد شکاف ها، شکاف ها و حفره ها نمی شوند. بنابراین cru ناکافی است


هنگام در نظر گرفتن نوع یخ برای سفر ماهیگیری، مهم است که مزایا و معایب را به دقت بسنجید و بهترین نوع را برای موقعیت خاص خود تعیین کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد