سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

خنک کننده ماهی و مزایا و معایب یخ صدفی

اگر ماهیگیر هستید، نگهداری و خنک نگه داشتن ماهیتان برای امرار معاش بسیار مهم است. اگر صید شما در دمای مناسب نگهداری نشود، ممکن است فاسد شود، که منجر به هدر رفتن کالا و از دست دادن درآمد می شود. تعدادی روش خنک‌سازی وجود دارد و یخ پوسته‌ای یکی از راه‌های خنک نگه داشتن صید شما است.
مزایای استفاده از Shell Ice
یکی از بزرگترین مزایای استفاده از یخ صدفی این است که بیشتر از بسیاری از انواع دیگر دوام می‌آورد، و آن را برای سفرهای ماهیگیری طولانی‌تر یا برای قایق‌هایی که ممکن است با آب و هوای بد مواجه شوند که می‌تواند به طور ناخواسته روزهای در دریا را طولانی‌تر کند، ایده‌آل است. تحقیقات نشان داده است که یخ پوسته ای می تواند تا هفت روز قابل کار بماند. مانند تمام یخ ها، انقباض یخ پوسته در طول زمان اتفاق می افتد، اما کمتر از بسیاری از انواع دیگر.
  
یخ به طور کلی روش خنک‌کننده ترجیحی در قایق‌های تجاری است، زیرا مقرون‌به‌صرفه، همه‌کاره است و برای خنک کردن فوری ماهی کار می‌کند. همچنین مواد شیمیایی بالقوه سمی یا خارجی وارد نمی کند که ماهی را برای مصرف کنندگان ایمن نگه می دارد.

معایب استفاده از Shell Ice

در حالی که یخ پوسته ای می تواند در بسیاری از موقعیت ها مفید باشد، استفاده از آن معایبی دارد. در پایان هفت روز، یخ می تواند کاملاً کثیف باشد. این می تواند کیفیت ماهی را تحت تاثیر قرار دهد و حتی ممکن است در صورت تماس بیش از حد کثیفی و کثیفی ماهی، آن را غیرقابل استفاده کند.

اگر احاطه کامل ماهی ضروری باشد، سایر انواع یخ مانند یخ لجن ممکن است بهتر باشد تا محصول به طور موثر و سریع خنک شود. یخ صدفی و هر نوع یخ نیز با غذاهای دریایی که باید زنده بمانند، مانند خرچنگ و خرچنگ، موثر نیستند. یخ می تواند به خنک نگه داشتن محصول به روشی غیرمستقیم کمک کند، اما آب خنک دریا معمولاً مؤثرترین روش خنک کننده در آن شرایط است. تعدادی از محصولات خنک کننده جایگزین وجود دارد که SEMCO/SEMCOLD LLC برای چنین مواقعی ارائه می دهد.
برنامه ریزی برای سفر شما بسیار مهم است
یک ماهیگیر خوب می داند که بخشی از یک سفر ماهیگیری موفق، فرآیند برنامه ریزی است. تمام شدن یخ در قسمتی از سفر می تواند محصول را خراب کرده و سفر را هدر دهد. بسیار مهم است که مقدار فضای ذخیره سازی یخ را در نظر بگیرید. عوامل مرتبط شامل طول سفر، اندازه قایق، چه مقدار ماهی برای صید برنامه ریزی می کنید و اینکه آیا قایق قابلیت یخ سازی در کشتی دارد یا خیر.

میزان یخ که در سفر می برید به نوع ماهی که صید می شود نیز بستگی دارد. ماهی های کوچک، متوسط و بزرگ همه ملاحظات یخی متفاوتی دارند و شما باید بر اساس آن برنامه ریزی کنید. همچنین می‌خواهید دمای محلی محیط را در نظر بگیرید تا بتوانید از دست رفتن یخ به دلیل افزایش گرما در ظروف یا نگهداری را پیش‌بینی کنید. بازار ماهی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ماهی‌هایی که ارزش بالایی دارند، مانند ماهی تن آبی یا زرد باله، اره‌ماهی یا ماهی ماهی، در مقایسه با ماهی‌هایی که برای مصرف محلی در نظر گرفته می‌شوند، الزامات سختی برای بستنی دارند.

نوع ذخیره سازی موجود نیز تعیین می کند که چه مقدار یخ مورد نیاز است. اندازه فضای نگهدارنده و همچنین عایق بودن یا نبودن آن تفاوت زیادی ایجاد می کند. یک راه برای اینکه بفهمید مقدار یخ درست را تخمین زده اید یا خیر، اندازه گیری آن در پایان هر سفر است. پس از بیرون آوردن تمام ماهی ها، باید مقداری یخ باقی بماند.

مطمئن شوید که سفر ماهیگیری شما با استفاده از سیستم خنک کننده مناسب موفقیت آمیز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد