سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

چگونه نوع مناسب یخ را برای نیازهای تجاری خود انتخاب کنید


این که آیا به دنبال حفظ محصولات گوشتی ، محصولات تازه یا هر محصول تجاری دیگری هستید که نیاز به خنک شدن دارد، انتخاب نوع مناسب یخ برای کاربرد شما ضروری است. یخ های بلوکی، پوسته ای و لجنی هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را از جمله تغییرات در دسترس بودن، سرعت ذوب و کارایی فضا دارند.  بیایید به برخی از رایج ترین انواع یخ و زمانی که ممکن است برای یک برنامه کاربردی مفید باشند نگاهی بیندازیم.

  بلوک یخ

اگر محدودیت فضا وجود دارد یا به دنبال گزینه ای با ذوب کندتر هستید، بلوک یخ ممکن است یک انتخاب ایده آل باشد. به خاطر داشته باشید که بلوک‌ها معمولاً باید ابتدا خرد شوند تا برای اهداف ذخیره‌سازی مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند، زیرا یک دال مسطح توانایی احاطه کردن اشکال غیر استاندارد را ندارد و در نتیجه خنک‌سازی مناسبی را فراهم می‌کند. بلوک یخ همچنین مزایای دسترسی گسترده و حداکثر کارایی فضا را فراهم می کند، زیرا هیچ فضای ظرف خالی مانند هنگام حمل انواع پوسته یا لجن وجود ندارد.

برعکس، باید توجه داشت که خرد کردن درست بلوک یخ می‌تواند فرآیندی پر زحمت باشد و بدون تجهیزات مناسب، ممکن است اصلاً امکان‌پذیر نباشد. هنگامی که بلوک ها به اندازه کافی کوچک شکسته نمی شوند، می توانید در معرض خطر عملکرد خنک کننده نامناسب (به دلیل تماس ناکافی با سطح) و همچنین آسیب به محصول باشید که می تواند ناشی از تکه های بزرگتر و تیزتر یخ باشد.

ابزارهای سنتی را می توان برای شکستن یخ به شکل بلوک، مانند چکش و چکش استفاده کرد، اما این به طور بالقوه ناکارآمد است و حتی می تواند ناامن باشد. اگر این نوع یخ را به عنوان بخشی از استراتژی حفظ خود انتخاب می کنید، به خاطر داشته باشید که سنگ شکن ها  وسیله ای مناسب و کارآمد برای خروجی یخ خرد شده ایده آل و ثابت ، هم برای حمل و نقل و هم برای نیازهای ذخیره سازی عمومی هستند.

یخ پولکی

چند مزیت فوری یخ به سبک پولکی در مقابل بلوک وجود دارد. برای شروع، خرد کردن دستی ضروری نیست، زیرا یخ پولکی در حالت آماده برای استفاده فروخته می شود. شکل طبیعی آن به آن اجازه می دهد تا به راحتی در اطراف مواد غذایی ذخیره شده مانند ماهی قرار گیرد و با ذوب شدن، نوعی پوست طبیعی ایجاد می کند که به کاهش سرعت ذوب یخ های زیر کمک می کند.

علاوه بر این، با سطح کلی بیشتر نسبت به بسیاری از انواع دیگر، یخ پولکی در مقایسه با برخی از رقبا، می‌تواند محصول را سریع‌تر خنک کند. حمل و نقل و نگهداری این نوع یخ آسان است و به جلوگیری از ورود باکتری هایی که می تواند در صورت تکیه بر روش های دیگر تبرید منجر شود، کمک می کند.

در مقابل، این نوع یخ نسبت به چندین نوع دیگر از نظر فضا کارآمدی کمتری دارد، به ویژه در مقایسه با فرم بلوک. کیک شدن بالقوه می تواند در پایین یا کناره های محل نگهداری شما نیز رخ دهد، و در حالی که سطح بیشتر پتانسیل خنک کنندگی سریع تری را فراهم می کند، همچنین تمایل دارد سریعتر ذوب شود.  استفاده از این یخ ورقه‌ای را در زمانی که فضای کافی در دسترس است و زمانی که خرد کردن یخ غیرعملی یا غیرممکن است، توصیه می‌کنیم.

یخ لجن

همانطور که از نام آن پیداست، لجن ترکیبی از یخ و آب است که ترکیب آن ها برای ایجاد یک روش خنک کننده کارآمد و سازگار است. جزء مایع کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که یخ لجن به طور کامل در هر فضای بین محصولات غذایی، صرف نظر از اندازه محل نگهداری شما، پر می شود. این نیز یک روش ترجیحی برای خنک کردن با حفظ رطوبت طبیعی محصول شما است.

مانند انواع دیگر، اشکالات خاصی برای یخ لجن دار وجود دارد. به عنوان مثال، سطح کلی نقدینگی باید به طور مداوم کنترل شود تا اطمینان حاصل شود که یخ بیش از حد ذوب نمی شود و در نتیجه دما برای ذخیره سازی ایمن مواد غذایی بسیار بالا است. همچنین دریافته است که ریزمغذی‌ها و رنگدانه‌ها را می‌توان از ماهی‌های ذخیره‌شده در آب جدا کرد، که احتمالاً نیاز به استفاده از روش خنک‌سازی خشک دارد.

مقایسه کلی

در پایان، هر نوع یخ دارای مزایا و معایب بسیاری است. برای محافظت از محصول و سودآوری خود، باید مطمئن شوید که بهترین نوع را برای محیط و برنامه خود انتخاب کنید:
    برای بیشترین بازده کلی از نظر استفاده از فضا و سرعت ذوب، بلوک یخ انتخاب خوبی است. کار اضافی و/یا تجهیزات لازم برای تولید یخ خرد شده را در نظر داشته باشید.
    خنک شدن سریع، حفظ رطوبت زیاد و سهولت استفاده از مزایای اصلی یخ پولکی است . با این حال، توجه داشته باشید که این نوع سریعتر ذوب می شود و معمولاً به فضای ذخیره سازی بزرگتری نیاز دارد.
    زمانی که نیاز به حفظ رطوبت قوی دارید یا زمانی که باید از تماس کامل با تمام محصولات غذایی در حال ذخیره یا حمل و نقل اطمینان حاصل کنید، یخ لجن را انتخاب کنید . به خاطر داشته باشید که نقدینگی باید به طور پیوسته کنترل شود و رنگدانه یا ریز مغذی‌های ماهی ممکن است تا حدی تخلیه شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد