سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

نکاتی برای بهترین کارکرد یخ پوسته شده در کشتی های ماهیگیری

یکی از مهم ترین ملاحظات برای قایق های ماهیگیری این است که چگونه صید را تا حد امکان تازه نگه دارید تا کشتی به بندر بازگردد. فرقی نمی‌کند که یک ماهیگیر خانوادگی کوچک باشید که هر روز در آب‌ها ترال می‌کند یا یک کشتی تجاری بزرگ که روزها در یک زمان بیرون می‌رود، بستن یخ و ذخیره‌سازی مناسب صید برای حاشیه سود شما بسیار مهم است. استفاده از یخ پولکی یکی از بهترین راه ها برای نگهداری غذاهای دریایی تازه صید شده است و می توان آن را در ساحل بارگیری کرد یا در کشتی تولید کرد.
یخ پولکی یا همان طور که گاهی اوقات به آن یخ فلس می‌گویند، شامل تکه‌های یخی بزرگ، مسطح و نازک است که برای تأمین کل تماس مورد نیاز برای تازه نگه داشتن ماهی و سایر غذاهای دریایی ایده‌آل است. با این حال، برای تازه نگه داشتن یخ، باید در دمای زیر صفر نگهداری شود. تا 48 ساعت قابل کار می ماند اما هر چه مدت طولانی تری ذخیره شود کار با آن دشوارتر می شود زیرا تمایل به تشکیل توده دارد. بعد از 96 ساعت، تقریباً غیرممکن است که از هم جدا شوند و تکه های بزرگتر سطحی را که برای تازه نگه داشتن ماهی لازم است را پوشش نمی دهند.

  

ذخیره سازی مناسب یخ فلیک

عایق
عایق بندی مناسب در محفظه بار یا ظروف نگهداری برای جلوگیری از جذب باکتری ها و جلوگیری از دسترسی حیوانات موذی بسیار مهم است. فوم پلی اورتان سبک و مقاوم در برابر رطوبت نوع ترجیحی عایق برای ظروف یخ در کشتی است.
پوشش
مکان های نگهداری یخ و ماهی باید به طور مناسب پوشانده شوند تا از تمیزی یخ اطمینان حاصل شود. فایبرگلاس برای پوشش انبارهای بار ترجیح داده می شود زیرا تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن آسان است. علاوه بر این، فایبرگلاس میکروب ها و باکتری هایی را که به طور بالقوه می توانند به بار بعدی یخ و صید ذخیره شده در آن حمل شوند، جذب نمی کند.
زه کشی
یک سیستم زهکشی موثر برای مدیریت رواناب حاصل از ذوب آهسته یخ حیاتی است. این رواناب برای شستن لجن ماهی و جلوگیری از ایستادن آب مفید است که هر دو محل رشد باکتری ها و میکروب ها هستند که می توانند باعث فاسد شدن ماهی حتی در یخ شوند.

تولید یخ پولکی
یخ پولکی را می توان قبل از خروج از بندر خریداری و بارگیری کرد، که گزینه مناسبی برای سفرهای ماهیگیری کوتاه است، یا می توان آن را در کشتی تولید کرد که روشی مطمئن تر و مقرون به صرفه تر برای سفرهای طولانی تر است. دستگاه های یخ پوسته ای که قادر به تولید یخ با استفاده از آب دریا هستند، فضای مورد نیاز و هزینه حمل آب شیرین را حذف می کنند. یخ‌سازهای روی کشتی همچنین اجازه می‌دهند تا یخ پوسته‌دار بر اساس نیاز تولید شود، به این معنی که یخ مورد استفاده برای حفظ صید تا حد امکان تمیز و تازه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد