سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

کاهش انرژی و هزینه های عملیاتی ، حداکثر رساندن توانایی ها در زنجیره سرد

بخش زنجیره سرد در آسیا به سرعت در حال پیشرفت است و برای پاسخگویی به عادات غذایی متغیر جمعیتی که به طور فزاینده ای ثروتمندتر و متصل تر هستند ، گسترش می یابد. این امر چالشهایی را برای فعالیتهای زنجیره سرد ایجاد می کند ، زیرا شرکتهای آنها به دنبال پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان هستند و نیاز به رسیدگی به حجم فزاینده و دامنه محصولات رو به گسترش دارند. در عین حال ، عملیات زنجیره سرد با چالش هایی از جمله افزایش هزینه های انرژی ، افزایش هزینه های نیروی کار و عدم دسترسی به نیروی کار روبرو است - این امر با این واقعیت همراه است که کارگران معمولاً نمی خواهند در محیط های زیر صفر کار کنند - همراه با ایمنی مواد غذایی و کامل الزامات ردیابی و نیاز به تضمین تداوم زنجیره سرد از تولید تا قفسه خرده فروشی یا آستان مشتری.

بسیاری از شرکت ها با اتوماسیون کردن خطوط تولید خود ، بهینه سازی لجستیک را در پیش گرفته اند تا عملیات تولید و تدارکات کامل خود را بهینه کنند ، هزینه ها را کاهش دهند و سطح خدمات مشتری را بهبود بخشند.

این مقاله به بررسی چگونگی آخرین تحولات Dematic در سیستم های ذخیره سازی و بازیابی خودکار (ASRS) ، وسایل نقلیه با هدایت خودکار (AGV) ، بافرهای چند شاتل و همچنین کالاهای شخصی ، ErgoPall و فناوری های تحقق سفارش رباتیک ، چالش های سرد پرداخته است. عملیات زنجیره ای روبرو است و آنها را از یک مزیت رقابتی برخوردار می کند.

ASRS ظرفیت ذخیره سازی را به حداکثر می رساند و هزینه های انرژی را تا 40٪ کاهش می دهد

با به حداکثر رساندن تراکم ذخیره سازی و اجازه دادن به ارتفاعات بیشتر ، سیستم های ASRS در مقایسه با ذخیره سازی دستی معمولی پالت به 60٪ فضای کمتری نیاز دارند. در نتیجه ، عملیات می تواند حجم مکعب مورد نیاز برای ذخیره محصولات را کاهش دهد و در نتیجه باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی مورد نیاز برای خنک سازی می شود. کاهش ابعاد ساختمان همچنین منابع اولیه از دست دادن دما از جمله کف ، سقف و دیوارها را به حداقل می رساند ، که این مساوی با یک سیستم تبرید مقرون به صرفه است.

درهای انبار فریزر خودکار کوچکتر هستند و کمتر باز می شوند و باعث صرفه جویی در انرژی اضافی می شوند. بدون اپراتورها ، سیستم های ASRS نیز به میزان قابل توجهی به روشنایی کمتری نیاز دارند و باعث کاهش بیشتر مصرف انرژی می شوند. مشتریان ASRS Dematic صرفه جویی در هزینه انرژی را به ترتیب 30 - 40٪ دریافت کرده اند.  

کاهش ردپای زمین ، قرارگیری محل ذخیره در کنار تولید

با افزایش تراکم ذخیره سازی و اجازه دادن به ارتفاعات بیشتر ، ASRS اثر زمین مورد نیاز را کاهش می دهد. این امر هزینه های زمین را کاهش می دهد و گزینه هایی را برای مکان های ذخیره سازی سردخانه به مشتریان فراهم می کند.

ASRS با داشتن ردپای کوچکتر ، امکان ذخیره سازی در کنار تأسیسات تولید را نیز فراهم می کند و از این طریق دیگر نیازی به حمل و نقل جاده ای یخچال پر هزینه بین کارخانه و انبار نیست. دیگر اگر منطقه صحنه در کارخانه متراکم شود ، تولید متوقف نمی شود ، به عنوان مثال اگر کامیونی متوقف شود و نتواند وانت را انجام دهد ، زیرا ASRS به عنوان یک بافر ذخیره سازی بین کارخانه و حمل و نقل عمل می کند. خطرات ناشی از شکست در زنجیره سرد ، همراه با آسیب محصول کمتر و ضایعات همراه با حمل و نقل اضافی و حمل و نقل کاهش می یابد. صرفه جویی در فضا با ASRS همچنین ممکن است زمین را برای گسترش خطوط تولید آزاد کند.

کاهش هزینه های کارگری و عملیاتی با ASRS

ASRS فرآیند ذخیره سازی و بازیابی محصول را به طور کامل خودکار می کند ، "لمس" توسط اپراتورها را از بین می برد ، کار انبار و هزینه های عملیاتی را بسیار کاهش می دهد. به طور معمول با ASRS می توان به بهره وری تا 30٪ دست یافت. ASRS همچنین ضایعات ، آسیب به محصولات و تجهیزات مرتبط با لیفتراک ها را کاهش می دهد و معمولاً در مقایسه با هزینه های اجاره و نگهداری لیفتراک نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد.

AGVs: ادغام خطوط پردازش و ASRS برای افزایش قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری

برای تسهیلات تولید و توزیع تلفیقی ، اتوماسیون فرآیند کامل از تولید پالت پایان تولید از طریق ASRS ، افزونگی و انعطاف پذیری کامل سیستم را افزایش می دهد. این گلوگاه های احتمالی عملیات فرآیند مهم را از بین می برد - که می تواند در سیستم های دستی رخ دهد ، به عنوان مثال اگر یک اپراتور در انتهای خط پردازش پالت های جمع شده را ترک کند.


در حالی که نوار نقاله های پالت و مونوریل پیوندهای محکم و قابل اعتمادی را بین تولید و ذخیره سازی خودکار ایجاد می کنند ، راه حل ایده آل برای عملیاتی که به دنبال حداکثر افزونگی و انعطاف پذیری هستند ، وسایل نقلیه با هدایت خودکار (AGV) هستند. جدا از تأمین قابل اعتماد و مقرون به صرفه حمل و نقل پالت ، انعطاف پذیری AGV به این معنی است که با تغییر نیاز به توان مصرفی و مقصد وانت و تحویل ، مسیرها به راحتی قابل تنظیم هستند و AGV های اضافی به راحتی به ناوگان اضافه می شوند.

بافرهای چند شاتل: بهینه سازی رابط تولید-ذخیره سازی

با اجرای بافرهای Dematic Multishuttle بین دو فرآیند ، خطوط تولید و ذخیره سازی می توانند بیشتر ادغام و بهینه شوند. این امر به ویژه برای عملیات گوشت ، مرغ ، ماهی و غذاهای دریایی ، که در آنها نسبت زیادی از دامنه محصول نسبتاً کم است و در آنجا از پالت های جزئی یا محصولات مخلوط استفاده می شود ، مناسب است.


Multishuttle Buffer یک موتور ذخیره سازی و تعیین توالی مورد ASRS است. محصولاتی که از خط تولید خارج می شوند ، می توانند در بافر Multishuttle Buffer ادغام شوند (در صورت نیاز برنامه منجمد با انجماد فعال) ، و قبل از حمل و نقل به ASRS ، توالت را برای دستگاه پالت ساز تعیین می کنند.

این محلول را می توان تقریباً در هر مکانی قرار داد ، اندازه مناطق کنترل شده دما را کاهش داد و هزینه های مربوط به خنک سازی را کاهش داد. این راه حل به طور قابل توجهی تعداد کارگران مورد نیاز و همچنین حرکات پالت و لیفتراک را کاهش می دهد و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد.

بهینه سازی انجام سفارش در زنجیره سرد

در حالی که مشتریان خرده فروشی مواد غذایی به جای بارهای کامل پالت ، محصولات کوچک و موردی را در عملیات زنجیره سرد در سراسر آسیا رایج می کنند. در حالی که فناوری هایی مانند Voice Picks - جایی که اپراتور هدایت می شود و انتخاب صدا را تأیید می کند - می توانند بهره وری و دقت را بهبود ببخشند ، جدیدترین راه حل های کالای به شخص (GTP) و ErgoPall از Dematic ، گام قابل توجهی در بهره وری و دقت را فراهم می کنند.

در حالی که در یک سیستم چیدن سفارش سنتی قرار دارد ، جمع کننده ها به مکان های ذخیره سازی سفر می کنند که زمان بر است. در سیستم های GTP و ErgoPall ، محصولات برای ساخت سفارش مستقیماً به یک تحویل دهنده در یک ایستگاه کاری تحویل داده می شوند. مزایای عملکرد بسیار زیاد است: در حالی که در یک سیستم سنتی چیدن ممکن است یک انتخاب کننده معمولاً 80 خط سفارش در ساعت انجام دهد ، با Voice این میزان ممکن است به 120 خط سفارش در ساعت افزایش یابد ، در یک سیستم GTP اپراتورها می توانند 300 تا 500 خط سفارش در هر ساعت را کنترل کنند . علاوه بر این ، در حالی که محصول در فریزرها نگهداری می شود ، ایستگاه های کاری می توانند در یک منطقه خنک قرار بگیرند ، محیط کار راحت تری را برای اپراتورها فراهم می کنند و نیازی به کار هر کسی در محیط سخت فریزر ندارند.

پیشرفت های اخیر فن آوری در رباتیک برای برنامه های مختلف تولید پالت و مونتاژ سفارش ، منجر به ایجاد راه حل های واقعی پردازش لمسی و خاموش شدن چراغ می شود.

سایر مزایای اتوماسیون لجستیک: خدمات مشتری ، ایمنی ، امنیت ، قابلیت مشاهده و ردیابی

اتوماسیون فرایندهای تلفیق محصول پایان تولید ، بسته بندی ، حمل و نقل ، ذخیره سازی ، تحقق سفارش و ارسال اطلاعات با اطمینان از جریان بهینه فرآیند ، در دسترس بودن موجودی ، حداکثر دقت موجودی و سفارش و پاسخگویی سریعتر به سفارش ، سطح خدمات مشتری را بهبود می بخشد.

با از بین بردن نیاز به اپراتورها و کامیون های لیفتراک ، اتوماسیون لجستیک به طور قابل توجهی خطرات بهداشتی و ایمنی مرتبط با جابجایی دستی در عملیات تدارکات سرد را کاهش می دهد ، همچنین آسیب و ضایعات محصول را کاهش می دهد. به نوبه خود ، از بین بردن لمس های انسانی همچنین باعث بهبود ایمنی مواد غذایی و امنیت موجودی می شود و قابلیت مشاهده و ردیابی کامل محصول از طریق زنجیره سرد را تسهیل می کند.

نتیجه

مشتریان تدارکاتی سرد در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه ، از جمله تولیدکنندگان محصولات غذایی و آشامیدنی و شرکت های شخص ثالث لجستیک ، در حال درک مزایای قابل توجهی هستند که توسط ASRS ، AGVs ، Multishuttles و آخرین فن آوری های تحقق سفارش ارائه شده اند. این راه حل ها امکان بهره برداری حداکثر ظرفیت ذخیره سازی ، بهبود بهره وری و کاهش وابستگی به نیروی کار ، بهبود سطح خدمات مشتری ، بهینه سازی رابط بین خطوط تولید و انبار ، بهبود ایمنی و امنیت و تحقق صرفه جویی قابل توجه در انرژی و هزینه های عملیاتی را فراهم می کنند. با کاهش قابل توجه هزینه های اتوماسیون در سال های اخیر ، مورد تجاری و بازگشت سرمایه این فناوری ها هرگز بیشتر نبوده است.

منبع: dematic


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد