سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف
سردخانه

سردخانه

سردخانه سازی ونگهداری محصولات مختلف

نکاتی برای انتخاب بهترین سیستم خنک کننده برای کشتی ماهیگیری خود

اگر مالک یا صاحب یک کشتی ماهیگیری صنعتی یا تجاری هستید، داشتن سیستم خنک کننده مناسب برای رفع نیازهای شما برای شما مهم است. سرد کردن نامناسب غذاهای دریایی منجر به رشد باکتری های خطرناکی می شود که مصرف آن را خطرناک می کند. نوع سیستم خنک کننده ای که برای کشتی خود نیاز دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اندازه ماهی که می گیرید

سیستم خنک کننده مورد نیاز شما بستگی به صید ماهی های کوچک، متوسط یا بزرگ دارد. طبیعتاً مجموعه ای از عوامل و گونه های دیگر ماهی وجود دارد، منابع خود، آب و هوا و سایر شرایط نیز بر بهترین روش خنک کننده تأثیر می گذارد. با این حال، به طور کلی موارد زیر را در نظر بگیرید:
  
ماهی های کوچک – ماهی های کوچک مانند ساردین به راحتی فاسد می شوند زیرا اندازه آنها به این معنی است که آنقدر محافظت نمی شوند. با این حال، آنها همچنین به سرعت خنک می شوند و برای مدت طولانی تری خنک می مانند زیرا بسیار کوچک هستند. یک خنک کننده خوب عایق برای ماهی های کوچک مهم است. برای سرد نگه داشتن آنها، از مخلوط یخ و آب دریای سرد در کولر استفاده کنید.

ماهی متوسط – ماهی‌های متوسط مانند ماهی آزاد یا تیلاپیا از نظر اقتصادی از مهم‌ترین ماهی‌ها هستند، بنابراین تازه ماندن آنها حیاتی است. وقتی صحبت از ماهی متوسط می شود، عوامل دیگری مانند مسافت سفر شما در بهترین نوع خنک کننده موثر است.

ماهی بزرگ - ماهی های بزرگ شامل مارلین و ماهی ماهی هستند و خنک شدن آنها زمان بیشتری می برد. ماهی های بزرگ باید قبل از سرد شدن تخلیه شوند تا بتوانید یخ پولکی را مستقیماً در آنها قرار دهید تا کارایی خنک کنندگی را به حداکثر برسانید.
نوع غذاهای دریایی که می گیرید

اندازه ماهی مهم است، اما نوع غذاهای دریایی که از دریا می آورید نیز مهم است. میگو یک مورد خاص است زیرا به محض مرگ شروع به فاسد شدن می کند. به همین دلیل، میگوها باید فورا منجمد شوند. روش های متداول شامل انجماد بشقاب و غوطه وری در آب نمک سرد است. انواع دیگر صدف ها مانند خرچنگ و خرچنگ معمولاً در حین حمل و نقل زنده نگه داشته می شوند تا از فساد آنها جلوگیری شود و از حداکثر طراوت اطمینان حاصل شود.
فضای موجود در قایق
فضای موجود نیز عاملی در تعیین نوع سیستم خنک کننده برای خرید است. به عنوان مثال، سیستمی که از فوم پلی اورتان برای عایق بندی استفاده می کند، اگر در منطقه ای قرار گیرد که مطمئناً آب دریافت نمی کند، می تواند مفید باشد، اما ممکن است در قایق های کوچک مفید نباشد. اسپری آب در نهایت آن را سنگین می کند. پلی اورتان غرق در آب برخی از خواص عایق خود را از دست می دهد. از انواع دیگر عایق ها می توان به فضای هوای مهر و موم شده و حتی استایروفوم اشاره کرد.

هزینه سیستم

وقتی نوبت به سیستم خنک‌کننده‌ای که برای قایق ماهیگیری تجاری خود خریداری می‌کنید، هزینه خواهد بود، با این حال، مهم است که در مورد خنک کردن و عایق کاری ماهی‌هایی که وارد می‌کنید، کوتاه نیامد. در تجارت از دست رفته اگر شخصی به دلیل خنک کردن ماهی ناکارآمد بیمار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد